Atención plena y estrés académico: Un estudio multicéntrico en estudiantes de ciencias de la salud

Paul Alan Arkin Alvarado-Garcia, Marilú Roxana Soto-Vásquez, Silvia Alza-Salvatierra, Elena Alvarado-Cáceres, Yolanda Rodríguez-Guzmán, R. Luis Enrique Rosales-Cerquin

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

The purpose of this research work was to evaluate the effect of a mindfulness-based program on the academic stress levels of university students of Health Science. A multicenter, quasi-experimental, pretest and posttest study was conducted, with a sample of 116 students from a public university and a private university, divided at once into two control and experimental groups respectively. The SISCO inventory was used to measure the academic stress levels; which decreased in all experimental groups, after the intervention, finding statistical significance (p <0.05) in the results. Cohen's D scores were higher than 1.3, evidencing the effectiveness of the program.

Título traducido de la contribuciónMindfulness and academic stress: A multicenter study in health science students
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)27-32
Número de páginas6
PublicaciónMedicina Naturista
Volumen14
N.º1
EstadoPublicada - 1 ene. 2020

Palabras clave

  • Academic stress
  • Mindfulness
  • Multicenter
  • University students

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Atención plena y estrés académico: Un estudio multicéntrico en estudiantes de ciencias de la salud'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto