Business Intelligence para el Proceso de Ventas: Un Estudio de Caso en una Empresa

Carlos J. Asto-Blanco, Jhainer E. Rojas-Paredes, Segundo E. Cieza-Mostacero, Victor F. Luque-Sánchez

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This study presents the development of a Business Intelligence solution to improve the sales process in the company Inversiones La Pequeñita del Porvenir, Trujillo, in 2023, since, in the company, there was a lack of a system dedicated to sales analysis. The study applied a pure experimental design with a random sample of 30 sales processes, presenting in its indicators a reduction of 56 minutes and 6 seconds in the time to prepare reports, 84.6% in information search time and 80.65 % in the cost of preparing reports, to later contrast it with the Mann-Whitney U test, concluding that the BI solution improves the sales process at Inversiones La Pequeñita del Porvenir, Trujillo.

Título traducido de la contribuciónBusiness Intelligence for the Sales Process: A Case Study in a Company
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)31-43
Número de páginas13
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2023
N.ºE65
EstadoPublicada - 2024

Palabras clave

  • BI
  • Business intelligence
  • Datamart

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Business Intelligence para el Proceso de Ventas: Un Estudio de Caso en una Empresa'. En conjunto forman una huella única.

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