Efecto de un programa basado en la atención plena sobre los niveles de estrés académico de estudiantes universitarios

Paúl Alan Arkin Alvarado-García, Jorge Carlos Burmester Álvarez, Marilú Roxana Soto-Vásquez

    Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

    5 Citas (Scopus)

    Resumen

    The aim of this study was to determine the influence of a mindfulness-based program on the academic stress levels of university students. A quasi-experimental, pre-test and post-test study was carried out, with a sample of 96 students, divided into an experimental group and a control group. For the measurement of academic stress levels, the SISCO Inventory of Academic Stress was used. The levels of academic stress decreased in the experimental group, after the intervention, finding statistical significance (p <0.05) in the results. Cohen’s D scores were higher than 1.5, evidencing the effectiveness of the program.

    Título traducido de la contribuciónEffect of a mindfulness-based program on academic stress levels of university students
    Idioma originalEspañol
    Páginas (desde-hasta)35-39
    Número de páginas5
    PublicaciónMedicina Naturista
    Volumen12
    N.º2
    EstadoPublicada - 1 jul. 2018

    Palabras clave

    • Academic stress
    • Mindfulness
    • Students

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'Efecto de un programa basado en la atención plena sobre los niveles de estrés académico de estudiantes universitarios'. En conjunto forman una huella única.

    Citar esto