El discurso del docente y el estudiante universitario: visión desde la filosofía del lenguaje y la pragmática

Yeriling Susam Villasmil Flores, Angela María Rincón Martínez, Frisa María Antonieta Aliaga Guevara

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The discourse is the main tool for the construction of scientific knowledge in the classroom. For this reason, the purpose of this research is to analyze the discourse used by the teacher and university student, through the theory of speech acts and the precepts of the philosophy of language. The methodology used is descriptive in nature. The results showed that all speech acts, especially perlocutionary ones, take part in said speech. As a conclusion, it was established that in said analysis the philosophy of language, pragmatics, as well as other disciplines are intertwined.

Título traducido de la contribuciónThe Discourse of the Teacher and the University Student: Vision from the Philosophy of Language and Pragmatics
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)354-368
Número de páginas15
PublicaciónRevista de Filosofia (Venezuela)
Volumen39
N.º100
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2022

Palabras clave

  • Discourse
  • Philosophy of Language
  • Pragmatics
  • Reasoning
  • Speech acts

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El discurso del docente y el estudiante universitario: visión desde la filosofía del lenguaje y la pragmática'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto