Estrategias metacognitivas en entornos digitales para estudiantes con baja comprensión lectora

Pedro Félix Novoa-Castillo, Yrene Cecilia Uribe-Hernández, Luzmila Lourdes Garro-Aburto, Rosalinn Francisca Cancino-Verde

    Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

    1 Cita (Scopus)

    Resumen

    This research attempts to determine the impact of metacognitive strategies in digital environments among 85 students, aged 10 to 13 years, who obtained poor reading comprehension scores in the 2018 PISA tests. A control group (52 participants) and experimental group (53 participants) were formed, and for one academic semester, only the experimental group worked on metacognitive strategies in digital environments (based on the reading awareness scale ESCOLA).

    Título traducido de la contribuciónMetacognitive Strategies in Digital Environments for Students with Poor Reading Comprehension
    Idioma originalEspañol
    Número de artículoe28
    PublicaciónRevista Electronica de Investigacion Educativa
    Volumen23
    DOI
    EstadoPublicada - 2021

    Palabras clave

    • Comprehension
    • Educational strategies
    • Learning environment
    • Reading

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'Estrategias metacognitivas en entornos digitales para estudiantes con baja comprensión lectora'. En conjunto forman una huella única.

    Citar esto