Resilience and the Intervention of Nursing in Adolescents of an Educational Institution in Vulnerable Area of Lima

Título traducido de la contribución: Resiliencia y la Intervención de Enfermería en Adolescentes de una Institución Educativa en Zona Vulnerable de Lima

Rosa Perez-Siguas, Hernan Matta-Solis, Victoria Tacas-Yarcuri, Hernan Matta-Perez, Alejandro Cruzata-Martinez, Eva Ventura-Hernandez, Brian Meneses-Claudio, Olga Valderrama-Rios

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Introduction: the relationship within the family is very important in adolescence, since it will allow them to develop skills and behaviors that improve their resilience, so the research objective is to determine resilience and nursing intervention in adolescents of an educational institution in a vulnerable area of Lima Methods: it is a quantitative, descriptive and cross-sectional study, with a population of 571 adolescents who answered a questionnaire of sociodemographic aspects and the Conno-Davidson resilience scale Results: in their results, 157 (27,5 %) of the adolescents have low resilience, 301 (52,7 %) medium resilience and 113 (19,8 %) high resilience Conclusions: in conclusion, intervention in the family should be taken into account in order to identify factors that put the adolescent at risk in his early development.

Título traducido de la contribuciónResiliencia y la Intervención de Enfermería en Adolescentes de una Institución Educativa en Zona Vulnerable de Lima
Idioma originalInglés
Número de artículo778
PublicaciónSalud, Ciencia y Tecnologia
Volumen4
DOI
EstadoPublicada - 2024

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Resiliencia y la Intervención de Enfermería en Adolescentes de una Institución Educativa en Zona Vulnerable de Lima'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto